Yard | Digital Agency is de nieuwste partner van de #11 Innovatiehub, het innovatiecentrum van de KNVB. Als innovation partner ondersteunen wij de KNVB met de doorontwikkeling van het communityplatform Eén tweetje.

Yard is nu officieel partner van #11, de innovatiehub van de KNVB.

#11 Innovatiehub

De #11 Innovatiehub brengt voetbal en innovatie samen. Door partijen bij elkaar te brengen wil de KNVB ideeën en gedachten verder ontwikkelen. Ook experimenteert de Innovatiehub met concepten en ontwikkelt nieuwe producten en diensten. Op die manier werkt de KNVB aan het voetbal van de toekomst.

Eén tweetje

Binnen de samenwerking werkt Yard aan de doorontwikkeling van het communityplatform Eén tweetje. Eén tweetje is een online platform dat bestuurders en commissieleden van amateurverenigingen met elkaar in contact brengt. Via het platform wisselen zij kennis en ervaringen uit. Via de vraag-en-antwoordmodule stellen zij elkaar bijvoorbeeld laagdrempelig vragen over waar zij tegenaan lopen en helpen ze elkaar verder.

Eerder wonnen Yard en de KNVB voor Eén tweetje de Dutch Interactive Award (DIA) 2021 in de categorie community’s. Het platform draait op de software van Yunits.

Visuele weergave hoe het platform van de KNVB eruit ziet op een computer.
Het communityplatform Eén tweetje

Kracht van de community

Michel van Ginkel, ontwikkelaar bestuurders bij de KNVB: “De kracht van de community is dat we als het ware de bal het werk laten doen. Het is een platform van en voor de deelnemers. Bestuurders van verenigingen hebben veel kennis in huis en kunnen veel van elkaar leren. Dankzij Eén Tweetje brengen we hen en al hun kennis samen op één plek.”

Daphne van Dijk, innovatiemakelaar van #11: “Het communitydenken zal naar de toekomst toe steeds belangrijker worden. Zowel voor bestuurders als voor andere doelgroepen vanuit de KNVB. Met #11 lopen we hierin voorop en creëren we een ecosysteem om kennis en innovatie te stimuleren. De samenwerking met Yard past naadloos in onze visie en draagt bij aan onze ambitie om de ontwikkeling van het Nederlands voetbal, met behulp van externe innovatieve partijen te onderzoeken, verdiepen en versnellen.”

Dennis van Aalst, directeur van Yard | Digital Agency: “Dat geeft energie: samen met de KNVB, #11 partners en alle organisaties eromheen werken aan een sterke sport in Nederland!”

Benieuwd naar de volledige case?


Lees ook:

Deel:

The owner of this website has made a committment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.