Spring naar content

Online community

Professionals zitten overal en zijn niet gebonden door plaats en tijd. Dit maakt offline ontmoeten niet altijd makkelijk. Een online kennisplatform biedt hen een plek om online samen te komen wanneer het hen uitkomt.

Ze vinden er anderen die interesses delen, of die ze vragen kunnen stellen. Ze komen er in contact met de professionals van het instituut en vinden er actuele en uitgebreide informatie in een overzichtelijke kennisbank.

Freemium

Concreet voorbeeld: talentstimuleren.nl van het SLO, het nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling. Dit platform kun je het beste zien als een community of practice. Dat is ietwat duur Engels voor een platform met uitgebreide kennisbank en publicaties die gedeeltelijk openbaar zijn. Als je lid bent van talentstimuleren kun je de volledige bibliotheek bekijken, als ‘gast’ slechts enkele belangrijke hot topics. Een soort van freemium-model dus.

Allesoversport.nl

Wij refereren graag aan AllesOverSport.nl, een van onze klanten. Daar bouwden we een omvangrijk platform voor dat door tientallen organisaties gebruikt wordt. Denk bijvoorbeeld aan het Mulierinstituut of de vereniging van fitnesscentra, NLActief. Door handige koppelingen nemen zij specifieke nieuwsberichten af die automatisch worden gepubliceerd op hun kanalen. Content toegespitst op hun doelgroep en wensen, dus. Ook kunnen zij zelf die content zelf verrijken of verbeteren.

Contentplatform

Vaak heeft een kennisinsitituut enorm veel gedigitaliseerde kennis. Deze kennis is van enorme waarde voor de doelgroep. Via een goed doorzoekbaar contentplatform wordt het mogelijk om content te redigeren, publiceren maar ook: te distribueren.

Yard heeft veel ervaring in het ontwikkelen van online toepassingen voor kennisinstituten. Bekijk hieronder een aantal van onze klantcases.