Spring naar content

In Nederland en daarbuiten is op elk gebied enorm veel kennis en ervaring beschikbaar. Maar hoe breng je dit via online kanalen bij jouw doelgroep?

Wij helpen kennisinstituten met het bepalen van online strategie. Vervolgens bedenken en bouwen we slimme online toepassingen zodat kennis en ervaring digitaal gaat stromen.

Online community

Professionals zijn drukbezette mensen. Hierdoor schiet het overdragen van kennis en ervaring er vaak bij in. Een online kennisplatform biedt hen een plek om van elkaar te leren wanneer het hen uitkomt.

Wat heeft een online kennisplatform haar leden te bieden?

  • Ze vinden er professionals die ze vragen kunnen stellen en kunnen helpen.
  • Ze komen er in contact met experts van het instituut.
  • Ze vinden er actuele en uitgebreide informatie in een overzichtelijke kennisbank.

En dit alles gebruiksvriendelijk en gepersonaliseerd. Een online community zorgt ervoor dat professionals verbonden zijn. Hierdoor gaat kennis en ervaring stromen. Het instituut draagt hiermee bij aan slimme kennisontwikkeling bij de beroepsgroep.

Talentstimuleren.nl

Een mooi voorbeeld is talentstimuleren.nl van het SLO, het nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling.

Dit platform is een voorbeeld van een grote community of practice. Het biedt een uitgebreide kennisbank en publicaties die gedeeltelijk openbaar zijn. Als je lid bent van talentstimuleren.nl kun je de volledige kennisbank inzien, als ‘gast’ slechts enkele belangrijke thema’s. Een soort van freemium-model dus.

Allesoversport.nl

Een voorbeeld van een slim contentplatform is de website allesoversport.nl.

We bouwen en beheren een omvangrijk platform dat door tientallen organisaties gebruikt wordt. Denk bijvoorbeeld aan het Mulier instituut of de vereniging van fitnesscentra, NLActief.

Door handige koppelingen nemen zij specifieke nieuwsberichten af die automatisch worden gepubliceerd op hun online kanalen.

Content toegespitst op hun doelgroep en wensen, dus. Ook kunnen zij zelf die content zelf verrijken of verbeteren.

Content platform

Vaak heeft een kennisinstituut enorm veel gedigitaliseerde kennis. Deze kennis is van enorme waarde voor de doelgroep. Via een goed doorzoekbaar contentplatform wordt het mogelijk om content te redigeren, publiceren maar ook te distribueren.

Yard helpt je graag bij het bedenken en bouwen van klantvriendelijke online toepassingen voor kennisinstituten. Bekijk hieronder een aantal van onze klantcases.