Van traditioneel naar faciliterend.
Door alle nieuwe digitale mogelijkheden verandert de manier waarop verenigingen hun dienstverlening en communicatie vormgeven. De traditionele top-downvereniging met voormannen en -vrouwen wordt meer luisterend en democratisch. En de faciliterende vereniging van de toekomst is meer data- en communitygedreven.
Model voor Digitale Dienstverlening & Communicatie.
In ons model voor Digitale Dienstverlening & Communicatie voor verenigingen onderscheiden we drie fasen:
(klik op de afbeelding om te vergroten)
Dit model geeft je handvatten om de digitale dienstverlening en communicatie bij jouw vereniging te ontwikkelen. Of misschien gebruik je het zelfs als roadmap.
Wil je weten waar jouw vereniging nu staat? Vul dan de Digitale Scan voor Verenigingen in en bekijk meteen de scores van jouw vereniging.
Digitale Scan voor Verenigingen.
In de Digitale Scan voor Verenigingen onderscheiden we vier categorieën binnen de organisatorische ontwikkeling. Op ieder gebied stellen we je een aantal vragen:
- processen
- organisatie & cultuur
- IT & data
- strategie & visie
Het invullen van de Digitale Scan voor Verenigingen gaf ons nieuwe ideeën en aandachtspunten voor het creëren van onze digitalecommunicatiestrategie, die we samen met Mathijs verder verkenden in het daaropvolgende adviesgesprek. Dit heeft ons een goede focus en concrete handvatten gegeven voor de volgende stappen in het digitaliseren van onze dienstverlening en communicatie bij Nevi.
Nicole Jacobs, Community Manager bij Nevi
Ook weten waar jouw vereniging staat?.
Binnen 10 minuten doe je de test en ontvang je de gepersonaliseerde inzichten. Vul de Digitale Scan voor Verenigingen nu vrijblijvend in.