“Een mooi project, met een modern design.” Zo omschrijft Martin Donk, projectleider bij Yard | Digital Agency het nieuwe Sportwerkgever.nl. De website is een initiatief van de WOS, de werkgeversvereniging in de sport. De WOS stelt zich ten doel de belangen op het gebied van arbeidsverhoudingen te behartigen en staat voor goedwerkgeverschap. En daar hoort een mooie, nieuwe moderne site bij.
Sportwerkgever.nl kent een volledig nieuwe look and feel, een responsive design en een uitgebreide kennisbank. De site heeft een rustig, maar zeer overzichtelijk uiterlijk. Dat is prettig leesbaar, meent Donk. “ Je kunt de content op een fijne manier tot je nemen. Het ziet er strak uit.”
Dat is ook wel nodig, want Sportwerkgever.nl brengt een bulk aan informatie op het gebied van arbeidsvoorwaarden in de sport. Via de site is het verder mogelijk om lid te worden van WOS of informatie te verkrijgen over specifieke thema’s als pensioen, HR-cycli en fiscaliteit. De oude website was aan vernieuwing toe, zegt Martin. “Hij moest meer aansluiten op deze tijd en ik denk dat we daar behoorlijk goed in geslaagd zijn. We hebben zoveel mogelijk proberen te helpen in de ontwikkeling naar iets nieuws.”
SEO-architectuur Sportwerkgever.nl
Binnen Yard | Digital lag er vooral een mooie uitdaging op het gebied van zoekmachine-optimalisatie, zegt Martin. “De SEO-architectuur moest goed worden ingeregeld. Er zijn bakken met content en dat moet goed worden gevonden.”
Sportwerkgever is niet de enige nieuwe klant van Yard in het sportieve domein. Onder meer de Atletiekunie en de Federatie van Nederlandse Ruitersportcentra (FNRS) hebben momenteel projecten bij het webbureau uit Utrecht lopen. Eerder maakte het al sites en platforms voor Kenniscentrum Sport en NL Actief. “Daarom een mooie aanwinst in ons portfolio”, zegt Martin tot besluit. “Bovendien was de samenwerking erg goed en dat is ook altijd fijn.”
Meer informatie of zelf ook een nieuwe website of online oplossing? Neem contact met ons op!