Scroll naar praktische informatie

Merk jij ook dat de behoeften van jouw leden veranderen? Bij veel beroeps- en brancheverenigingen zijn de leden van nieuwe generaties echte ‘digital natives’ en hebben ze nieuwe verwachtingen van hun lidmaatschap. Daarnaast is – mede door de pandemie – het digitale landschap voor verenigingen in sneltreinvaart veranderd. Hoe speel je daar als verenigingsprofessional op in met een online community en maak je het jezelf gemakkelijk?  

Praktische informatie

  • Datum: donderdag 7 november  
  • Tijd: 10.00-12.00 uur
  • Locatie: online 
  • Kosten: 99 excl. btw (in plaats van 175: introductiekorting 76!) 

Er is plek voor max. 6 deelnemers. Zo garanderen we persoonlijke aandacht voor iedereen. Vol = vol!

Wacht niet langer, meld je nu aan!

Wat leer je?

Tijdens onze inspirerende en interactieve online workshop leer je van ervaren community-strategen en DNA-trainers Mathijs Vleeming en Dennis van Aalst hoe een online community meerwaarde biedt voor jouw leden.  

Je ontdekt hoe je met digitale kanalen de betrokkenheid van je leden vergroot, makkelijker contact maakt en hen sneller en eenvoudiger verbindt. Ook ga je aan de slag met een concreet stappenplan voor jouw achterban.  

Kortom, je leert hoe je op een slimme manier je achterban activeert en verbindt via een online community. 

Wat kun je verwachten?

Een interactieve online workshop, waarin je met persoonlijke aandacht en in kleine groepjes aan een online-community-plan werkt voor jouw ledenorganisatie.  

Programma

  • Hoe zien de veranderende behoeften en verwachtingen van leden eruit?  
  • Welke rol spelen digitale kanalen bij het (ver)binden van leden en hoe zet je ze succesvol in?  
  • Praktische voorbeelden van succesvolle verenigingscommunity’s. 
  • Hoe activeer je jouw achterban? Hoe faciliteer en vergroot je bestaande processen en maak je gebruik van content, conversaties en evenementen om leden actief mee te laten doen? 
  • Praktisch stappenplan maken voor jouw achterban (doelgroep, motivatie, behoefte, gedrag). 
  • Definitie van succes: ontdek succes- en faalfactoren en handige frameworks om de ROI van een community te identificeren en je online community te organiseren. 

 

Inspirerende voorbeelden uit de praktijk

Steeds meer verenigingen maken al slim gebruik van een digitaal clubhuis zodat leden elkaar eenvoudiger kunnen vinden, helpen, samenwerken en kennis delen.

 Tijdens de workshop staan de voorbeelden van onderstaande verenigingen centraal: 

  • Kennisplatform KUBR verbindt succesvol professionals in de Installatiebranche rondom branchethema’s. 
  • De KNVB maakt het met Een tweetje makkelijker voor clubbestuurders om elkaar te vinden en kennis te delen.
  • VBO-makelaars integreert succesvol evenementen in online regiogroepen voor leden. 

Voor wie? 

Verenigingsprofessionals die zich bezig houden met het verbinden en activeren van hun achterban. Denk aan de volgende rollen: verenigingsmanager, communicatiemanager, programmamanager, sector-, of vakgroepmanager.

Meld je nu aan

Over de trainers 

Dennis gelooft in de kracht van digitaliteit. Met passie ondersteunt hij samen met zijn gedreven collega’s maatschappelijke organisaties bij het bereiken van digitale impact. Dennis is een ervaren online strateeg binnen de verenigingssector. Door zijn diepgaande kennis van verenigingen fungeert hij als sparringpartner en adviseur voor verenigingen die digitaal willen groeien.

Samen met de KNVB en Yard | Digital Agency won Dennis de Dutch Interactive Award (DIA) 2021 in de categorie community’s. Ze wonnen deze award voor het platform Eén tweetje, waarvoor Dennis in samenwerking met de KNVB de strategie ontwikkelde. “De community vertegenwoordigt een gamechanger in de manier waarop de KNVB communiceert”, aldus de jury. “Een verschuiving van top-down naar peer-to-peer.”

Daarnaast is Dennis trainer digitale community’s bij De Nederlandse Associatie (DNA). Via open en in-company workshops helpt hij branche- en beroepsverenigingen de waarde van een online community te ontdekken. Ook begeleidt hij hen bij het lanceren van een online community en het stimuleren van interactie en betrokkenheid binnen de community.

Mathijs gelooft in de kracht van community’s om verandering te bewerkstelligen. Met passie en enthousiasme ondersteunt hij ledenorganisaties bij het vergroten van hun impact via digitale communicatie. Als ervaren online strateeg binnen de verenigingssector beschikt Mathijs over diepgaande kennis van verenigingen, evenementen, marketing en online community’s.

Met 20 jaar ervaring “in het hart van de professionele community-bouw sector” in de internationale verenigings- en evenementenindustrie bij branchevereniging ICCA (International Congress and Convention Association) als Director Marketing, en 3 jaar als Community Strategy Consultant, is hij op een missie om de impact van missie-gedreven community’s te vergroten.

In zijn rol als Consultant Associations en trainer digitale community’s bij De Nederlandse Associatie (DNA) helpt hij beroeps- en brancheverenigingen om de waarde van een online community te ontdekken. Hij creëert samen online community strategieën, begeleidt de lancering van online communities en stimuleert interactie en betrokkenheid binnen deze platforms.

Daarnaast is Mathijs bestuurslid van de Community Consultants Collective  (https://www.communityconsultants.life/) en “Expert Contributor Online Communities” voor Association Meetings International (https://amimagazine.global/).

 

Tags
  • community
  • online strategie
  • workshop

Praktische informatie

Datum: 7 november 2024
Tijd: 10:00 - 12:00 uur
Locatie:
Online Workshop

Aanmelden evenement

Deel dit evenement

The owner of this website has made a commitment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.