Bezoekers vinden wat ze zoeken

Een website, platform of app moet niet alleen mooi zijn, maar vooral effectief. Het doel is dan ook dat bezoekers snel de informatie vinden die zij zoeken. Aan de hand van gebruikerspanels, expert reviews en gecertificeerde analysetools leren we de behoeften van jouw bezoekers kennen. Deze kennis verwerken we vervolgens in onze gebruikersgerichte (user centered) designs, die gebaseerd zijn op jouw bestaande huisstijl. Hierbij zorgen we ervoor dat de uitwerking past bij de doelen van de organisatie én de laatste standaarden op het gebied van webtoegankelijkheid. In ons ontwerp letten we op de volgende drie elementen:

  • Visueel.

    Met een consistent en mooi geheel win je het vertrouwen van jouw bezoekers.

  • Beleving.

    Een online beleving die aansluit bij de verwachting geeft een positief gevoel.

  • Gebruiksgemak.

    Als de gewenste informatie snel te vinden is, komen bezoekers snel terug.

De juiste tools.

Onze UX-specialist Nicol Nijland vertelt meer over de inzet van de juiste tools: “Door user stories, persona’s, usabilitytesten, card sorting sessies en interviews in te zetten leren we jouw bezoekers én hun klikgedrag (user journey) tot in detail kennen. Ook gebruiken we data-analysetools als Hotjar, Site Improve en Google Analytics.

Zo kunnen we de call-to-actions en conversiedoelen zo goed mogelijk aan laten sluiten bij hun behoeften. Door vervolgens het effect te meten, weten we of onze aannames kloppen en kunnen onze ontwikkelaars bijsturen waar nodig.”

Op zoek naar meer beleving?

We denken graag vrijblijvend mee over hoe we jouw online bezoekers de beste beleving kunnen bieden, zodat zij snel de informatie vinden die ze zoeken én terugkomen. 

Projecten.

Door de organisatiedoelen te matchen met de behoeften van de gebruikers, creëren we de beste én meest effectieve online toepassingen. Mét de juiste beleving.  

Meer aanmeldingen, minder telefoontjes.

Het NSPOH is een gerenommeerd opleidingsinstituut voor artsen in spé. Zij vroegen ons hoe we de online aanmeldingen voor de opleiding konden verhogen. Met die insteek hebben wij het online inschrijfproces met behulp van gebruikersonderzoeken in kaart gebracht. We onderzochten de afhaakmomenten en zorgden dat het proces versimpeld werd: we lieten zaken die geen toegevoegde waarde boden weg.

Hierdoor werden de formulieren korter, waren er minder stappen nodig en was ook de winkelwagen overbodig. Het resultaat: meer online aanmeldingen én minder telefoontjes omdat het proces duidelijker is geworden. 

Even contact? 

Heb je een vraag over de gebruiksvriendelijkheid van jouw website of andere online toepassing? We denken graag vrijblijvend met je mee.

The owner of this website has made a committment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.