Aanpak
Al scrummend, snel resultaat boeken
Testen
Diverse A/B testen leiden tot een effectievere site
Subsites
Kwintes maakt gebruik van diverse subsites
Intensieve samenwerking
Samen aan de slag om een effectieve online strategie uit te denken. Kwintes en Yard doen het. Tijdens interactieve sessies kijken we naar online ontwikkelingen, vertalen we organisatiedoelen naar online doelen, analyseren we statistieken en verbeteren we de online klantreis. De marketingexperts van Kwintes zijn inmiddels wekelijks bij Yard aanwezig om de plannen vorm te geven.
Yard heeft de corporate website gemaakt met als doel de naamsbekendheid te vergroten, aansluitend op de offline marketingcampagne. De afgelopen periode stond conversie centraal. Hoe maken we van bezoekers klanten? Dit geldt zowel voor verwijzers als zorgvragers.
De communicatie experts van Kwintes zijn regelmatig bij Yard aanwezig om de plannen vorm te geven.
Erika Nordkamp, a.i. manager marketing en contractering bij Kwintes:
“We hebben in Yard een ervaren online partner gevonden die de meer marktgericht koers van Kwintes uitstekend kan vertalen in de online customer journey. Yard heeft de benodigde expertise en ervaring in huis om flexibel mee te kunnen bewegen met hun eigen mensen en middelen om aan de vraag van Kwintes te kunnen voldoen.”
Martin Donk, projectleider van Yard:
“We zijn inmiddels zo’n vijf jaar samen aan de slag. We vinden het een fijne samenwerking. Door de marktkennis van Kwintes te combineren met onze online kennis realiseren we goede resultaten. We zien steeds meer organisaties in de zorg die marktgericht gaan werken en meer resultaten uit hun website willen halen.”
De route naar online succes
Het redesign van Kwintes.nl staat inmiddels live. Deze is vooral gericht op het vergroten van de zichtbaarheid van de belangrijkste call-to-actions. De nieuwe indeling van het menu op de homepage is gebaseerd op bevindingen uit eerder UX onderzoek.
De nieuwe content is kort en bondig. De nieuwe ingangen zoals wonen, begeleiding en opvang zorgen ervoor dat de bezoeker zich snel kan aanmelden.
De komende periode wordt onderzocht welke impact het redesign heeft op de conversiedoelen en gaan we verder optimaliseren.