Deze organisaties hebben ook een gebruiksvriendelijk online portaal laten maken.
Wat levert een online portaal op?
1. Efficiëntie en tijdbesparing.
Versnel je werkprocessen door repetitieve en administratieve taken te automatiseren en standaardiseren. Via de online tool krijgen medewerkers bijvoorbeeld mails als ze een case moeten afhandelen. Hierdoor worden aanvragen sneller verwerkt en worden doorlooptijden korter. Ook minimaliseer je de kans op fouten.
2. Betere gegevensbeveiliging en naleving.
Sla (persoons)gegevens veilig op. Ons online portaal is uitstekend beveiligd met bijvoorbeeld end-to-end encryptie, multifactorauthenticatie en het automatisch verwijderen van formulierinzendingen. Zo weet je zeker gegevens veilig zijn en je voldoet aan de AVG-wetgeving.
3. Uitstekende gebruikerservaring.
Aanvragen indienen en verwerken gaat heel makkelijk doordat het klantportaal of selfserviceportaal super gebruiksvriendelijk is. Via een logische wizard worden gebruikers soepel door een aanvraagproces of vragenlijst geleid. Daardoor hoeven gebruikers hierover geen contact met jou op te nemen.
4. Verhoogde transparantie en controle.
Gebruikers hebben volledige controle over en inzicht in hun aanvraagproces. Ze krijgen real-time updates en duidelijke statusoverzichten. Daardoor hoeven ze jouw organisatie daarover niet te mailen of bellen. Dat scheelt tijd. Overzichtelijke dashboards en rapportagemogelijkheden bieden inzicht in de status van aanvragen, prestaties en benchmarks, waardoor organisaties beter geïnformeerde beslissingen kunnen nemen.
Koppelingen met jouw online portaal
Een online portaal is eenvoudig te koppelen aan andere systemen en portalen. Denk aan een CRM-systeem of andere databases. Op die manier hoef je maar in één systeem te werken. Daarin heb je alle relevante informatie bij de hand. Overzichtelijk en handig voor jou en je gebruikers.
Waarvoor is een online portaal geschikt?
Een online klantportaal of selfserviceportaal laten ontwikkelen is uitermate geschikt voor organisaties die te maken hebben met complexe administratieve processen of onderzoeken. Denk aan:
- Examenportaal: examenresultaten verwerken, diploma’s en de onderwijsvoortgang monitoren.
- Accreditatietool of certificeringstool: certificeringen en accreditaties toekennen.
- Subsidieportaal: subsidies aanvragen en verwerken.
- Benchmarktool: benchmarkinformatie ophalen en verwerken.
- Onderzoekstool of evaluatietool: periodieke evaluaties of onderzoeken doen.
Examenportaal
Via een examenportaal kun je het proces van examens aanvragen, resultaten verwerken en genereren van diploma’s automatiseren en standaardiseren. Daardoor ben je hier snel mee klaar en heb je altijd overzicht.
Belangrijkste functionaliteiten van het examenportaal:
- Online aanvraagformulier met dynamische velden, zodat aanvragers precies die informatie invullen die je nodig hebt om de aanvraag te verwerken.
- Statusmonitoring en automatische notificaties, zodat aanvragers altijd op de hoogte zijn van de laatste informatie.
- Integratie met beoordelingssystemen en rapportagetools, zodat je als beheerder maar in een tool hoeft te werken.
Accreditatietool of certificeringstool
Via een accreditatietool of certificeringstool houd je certificeringen of accreditaties bij en kun je nieuwe toekennen. Dit werkt makkelijk en overzichtelijk.
Belangrijkste functionaliteiten van de accreditatietool of certificeringstool:
- Online aanvraagformulier met dynamische velden, zodat aanvragers precies die informatie invullen die je nodig hebt om de aanvraag te verwerken.
- Dashboard voor statusupdates en documentatie, zodat aanvragers en verwerkers altijd inzicht hebben in de laatste status.
- Mogelijkheid tot het uploaden van bewijsstukken en rapporteren, zodat alle informatie snel is terug te vinden.
Subsidieportaal
Via een subsidieportaal vragen gebruikers eenvoudig subsidie aan. Verwerkers kunnen door de geautomatiseerde workflow eenvoudig beslissingen nemen over het toekennen of afwijzen van de subsidie.
Belangrijkste functionaliteiten van een subsidieportaal:
- Stap-voor-stap aanvraagproces met ondersteuning en begeleiding, zodat aanvragers dit zelfstandig doorlopen.
- Documentbeheer en uploadfunctie, zodat alle informatie bij elkaar staat en snel is terug te vinden.
- Real-time tracking en rapportage van subsidieaanvragen, zodat alle gebruikers altijd inzicht hebben in de laatste status van een subsidieaanvraag.
Benchmarktool
Wil je de prestaties van verschillende bedrijven of organisaties met elkaar vergelijken? Dat gaat heel makkelijk via een tool voor benchmarking. Via de online tool kun je de benchmarkinformatie eenvoudig verwerken.
Belangrijkste functionaliteiten van een benchmarktool:
- Toegang tot een uitgebreide database met benchmarkgegevens, zodat je hier altijd inzicht in hebt.
- Geavanceerde analysetools voor het vergelijken van prestaties, zodat je eenvoudig diepgaande inzichten krijgt.
- Exportmogelijkheden voor rapportage en presentatie, zodat je resultaten eenvoudig kunt delen.
Onderzoekstool of evaluatietool
Via een onderzoekstool of evaluatietool onderzoek je (periodiek) een bepaalde doelgroep. Via uitgebreide vragenlijsten krijg je inzicht in jouw doelgroep.
Belangrijkste functionaliteiten van een onderzoekstool of evaluatietool:
- Online vragenlijst met dynamische velden, zodat aanvragers precies die informatie invullen die je nodig hebt voor jouw onderzoek of evaluatie.
- Geavanceerde analysetools voor het vergelijken van prestaties, zodat je eenvoudig diepgaande inzichten krijgt.
- Exportmogelijkheden voor rapportage en presentatie, zodat je resultaten eenvoudig kunt delen.
En heb jij behoefte aan een functionaliteit die hier niet bij staat? Veel is mogelijk. Laten we even bellen of mailen, zodat je direct weet of wij jouw wens kunnen realiseren.
Yard, een betrouwbare online partner
- Meer dan 200 andere maatschappelijke organisaties gingen je voor
- Meer dan 20 jaar ervaring
- ISO 27001 en ISO 9001 gecertificeerd
Yard gaat echt in onze schoenen staan. Ze leven zich in en denken van daaruit met ons mee. Dat betekent dat ze niet alles zomaar aannemen. Als het verstandiger is om iets op een andere manier te doen, komen ze met een tegenvoorstel. Of ze wijzen ons op de consequenties van een bepaalde keuze. Dat werkt erg prettig.
Thea Aartsma, GGD GHOR Nederland
Gebruiksvriendelijkheid staat centraal
Bij de online portalen die wij bouwen staat de gebruiker centraal. Altijd. Lang niet alle softwareontwikkelaars doen dat. Dan krijg je een portaal dat goed aansluit bij het werkproces , maar niet fijn werkt. De indeling is onlogisch en gebruikers begrijpen niet waar ze wat kunnen vinden.
Onze portalen zijn bijzonder gebruiksvriendelijk. Daarvoor baseert ons UX- en designteam (4 personen) zich op onderzoek onder gebruikers. Ze zorgen voor een aantrekkelijk ontwerp met een intuïtieve indeling. Zodat klanten én beheerders fijn werken met de tool.
Ook zorgen we ervoor dat jullie portaal AVG-proof is en, als je dat wilt, webtoegankelijk.
Meer klantcases.
Ontdek wat een online portaal betekent voor jouw organisatie.
Neem vandaag nog contact met ons op. Dan bespreken we jullie behoeften en wensen in een vrijblijvend adviesgesprek.